Wednesday 7 January 2015

THE UNFORGETABLE babak 2

babak 2: 

sebulan yang lalu.. aku pergi ke kuala lumpur.. ade hal sikit di sana.. mencari kerja.. biase la sekarang ni zaman semakin maju.. segerombolan manusia memegang segulung ijazah.. tetapi tempat kerja amatlah terhad bagiku.. adakala aku mengeluh, tetapi apakan adaya demi masa depanku, aku tetap menguatkan diri mencari kerja.. dalam perjalanan di kuala lumpur.. aku terserempak dengan kawanku ...yang belajar di universiti dahulu. Teriak aku memanggilnya..akhirnya dia menoleh juga dan berjumpa dengan ku.. kami berbual bersembang, melepak di kedai kopi dan tiba tiba kawanku bertanya.. " ko ade dengar cite pasal DIA tak?" dia yang kawan aku maksudkan itu ialah kenalan ku yang pelik itu.. aku berkata "tak tau la.. lame gak aku tak jumpa dia.. baru-baru nie ade gak la aku teringat kat dia.. tak tau la.. pelik la dia tu.. hahaha betul tak bro?" kawan aku berkata "betul, betul.. jarang aku jumpa orang macam dia tu." kami bergelak sakan di hadapan gerai makan. (end babak 2)

No comments:

Post a Comment